Ambițiosul proiect, care va aduce la bordul mașinii inovații tehnologice de ultimă oră din domeniul inteligenței artificiale, este proiectat cu targetul de a dubla cifrele Apple de la un trillion la două trilioane de dolari, scrie appleinsider.com.
Eforturile Apple de a lansa pe piață un autovehicul complet autonom sunt oarecum un secret deschis în lumea tehnologiei. Zvonurile privind „mașina Apple” au început să prolifereze din 2014, când se preconiza că modelul va fi lansat în 2019, însă gigantul american a crescut miza și a dorit mai mult în materie de tehnologie la bordul mașinii. Astfel, lansarea a fost amânată pentru 2023 – 2025.
Ca parte a proiectului care pare să fi evoluat constant în ultimii ani, Apple a căutat parteneriate cu producătorii de automobile, cum ar fi BMW, Mercedes-Benz, Nissan, McLaren, Magna Steyr și BYD Auto din China, dar negocierile au eșuat din cauza unor dezacorduri contractuale, scrie appleinsider.com. Printre întrebările pe care le-au dezbătut experții Apple au fost „cine deține experiența” și cine va colecta și procesa datele despre șofer obținute de la sistemele informatice de la bord. La un moment dat, proiectul a atras peste 1.000 de angajați, cu specialiști în hardware auto pentru software de navigație, care s-au concentrat pe o regândire completă a automobilului.
Cert este că echipa internă a proiectului a suferit schimbări majore în ultimele luni. Un fost angajat, Xiaolang Zhang, a fost arestat luna trecută, fiind acuzat de furtul de secrete comerciale după ce a părăsit proiectul. Doug Field, care a supravegheat producția modelului Tesla 3, a revenit în această lună pe Apple, pentru a coordona proiectul alături de Bob Mansfield.